Was erhöht den diastolischen Blutdruck?
Der diastolische Blutdruck steigt, wenn die Blutgefäße sich verengen und sich so der Widerstand, der dem Blutfluss entgegengesetzt wird, erhöht. Der obere Blutdruckwert ist der systolische Wert, z.B. 130 mmHg, der untere Messwert ist der diastolische Wert, z.B. 85 mmHg.
Was kann passieren wenn der diastolische Wert zu hoch ist?
Dem diastolischen Blutdruck wird allgemein zwar weniger Bedeutung beigemessen als dem systolischen. Aber zu hohe Werte sind auch hier ein unabhängiger Risikofaktor für Herzinfarkt und Schlaganfall (wenn auch schwächer als bei zu hohen systolischen Blutdruckwerten).
Which is better for diastolic BP HCTZ or lisinopril?
Lisinopril produces greater systolic and diastolic BP reductions than HCTZ. Lisinopril is similar to atenolol and metoprolol in reducing diastolic BP, but superior in systolic BP reduction. Lisinopril and nifedipine produce comparable reductions in systolic and diastolic BP.
How does lisinopril work to lower blood pressure?
Lisinopril inhibits ACE activity, thereby reducing plasma angiotensin II and aldosterone and increasing plasma renin activity. Lisinopril produces a smooth, gradual blood pressure (BP) reduction in hypertensive patients without affecting heart rate or cardiovascular reflexes.
Which is better for BP nifedipine or lisinopril?
Lisinopril and nifedipine produce comparable reductions in systolic and diastolic BP. When lisinopril is given once daily as monotherapy, the range of BP reductions is 11-15% in systolic and 13-17% in diastolic.
When does lisinopril peak in the blood stream?
The clinical pharmacology of lisinopril Lisinopril is an orally active, nonsulfhydryl angiotensin-converting-enzyme (ACE) inhibitor that is not metabolized or bound to protein. Peak serum concentrations occur 6-8 h after oral dosing.