Was ist ein Torsades de pointes?

Was ist ein Torsades de pointes?

Die Torsades de Points (TdP) oder auch Torsade-Tachykardie ist eine Sonderform der ventrikulären Tachykardie. Sie kann in Folge einer Verlängerung des QT-Intervalls im EKG auftreten und kann zu potenziell lebensbedrohlichen ventrikulären Herzrhythmusstörungen führen.

Wie entsteht eine Torsade de pointes?

Die Torsade-de-Pointes-Tachykardie kann durch eine Extrasystole, die in die vulnerable Phase der Repolarisation fällt, ausgelöst werden. Solche Extrasystolen können z.B. aus frühen Nachdepolarisierungen hervorgehen.

Wie spricht man Torsade de pointes aus?

Als Torsade de pointes (TdP), Torsade-de-pointes-Tachykardie, Spitzenumkehrtachykardie, Schraubentachykardie oder kurz Torsade-Tachykardie (z. T. auch als Plural Torsades) wird in der Kardiologie eine Sonderform der ventrikulären Tachykardie bezeichnet, die durch ein wellen- bzw.

What does it mean to have torsades de pointes?

Jump to navigation Jump to search. Torsades de pointes or torsade de pointes (TdP) (French: [tɔʁsad də pwɛ̃t], translated as „twisting of peaks“), is a specific type of abnormal heart rhythm that can lead to sudden cardiac death. It is a polymorphic ventricular tachycardia that exhibits distinct characteristics on the electrocardiogram (ECG).

How does torsades de pointes lead to cardiac death?

This means that they cannot pump out the blood in an organized way, which leads to lack of blood flow to the body and cardiac death. If torsades de pointes lasts for a period of time, it can become disorganized and change into ventricular fibrillation.

How are beta blockers used to treat torsades de pointes?

Any extended care for patients with Torsades de Pointes (TdP)? Beta blockers are used to preventively treat a long QT in patients who are predisposed to TdP. Beta blockers work most effectively on faster heart rates in shortening the QT interval.

What causes repolarization of the torsades de pointes?

In Torsades de pointes, however, the repolarization is prolonged; this can be due to electrolyte disturbances (hypokalemia, hypomagnesemia, hypocalcemia), bradycardia, certain drugs (disopyramide, sotalol, amiodarone, amitriptyline, chlorpromazine, erythromycin) and/or congenital syndromes.

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