Was ist Tinea pedis Interdigitalis?
Die interdigitale Form (Tinea pedis interdigitalis) ist mit Abstand die häufigste Form; sie ist vor allem im dritten und vierten Zwischenzehenraum lokalisiert und geht mitunter auf die angrenzenden Zehen, Fußkanten und -ballen über.
Was hilft bei Mokassin mykose?
Sowohl die Therapie der Mokassin- Mykose als auch die des vesikulös-dyshidrotischen Fußpilzes gehören in die Hand des Arztes. Dagegen lässt sich die interdigitale Form gut mit OTC-Präparaten behandeln.
Welche Arten von Fußpilz gibt es?
Fußpilz zwischen den Zehen (Interdigitale Form) Erste Symptome treten am häufigsten zwischen dem vierten und fünften Zeh auf.
Was ist Mokassin mykose?
Wenn der Fußpilz großflächig auf der Fußsohle auftritt, spricht man von einer „Mokassin-Mykose“ (Mykose = Pilzinfektion). Dann sind die Fußsohlen, Fersen und Fußränder trocken, schuppig und können jucken.
Who was the first person to have tinea pedis?
Tinea pedis has afflicted humanity for centuries, so it is perhaps surprising that the condition was not described until Pellizzari did so in 1888. [ 1] The first report of tinea pedis was in 1908 by Whitfield, who, with Sabouraud, believed that tinea pedis was a very rare infection caused by the same organisms that produce tinea capitis.
What is the pathophysiology of tinea pedis?
Pathophysiology. Host factors such as breaks in the skin and maceration of the skin may aid in dermatophyte invasion. The cutaneous presentation of tinea pedis is also dependent on the host’s immune system and the infecting dermatophyte.
What can I do about reinfection of tinea pedis?
Patient Education. Patients with tinea pedis should be educated that reinfection can occur if they are reexposed to dermatophytes. Old shoes are often sources of reinfection and should be disposed of or treated with antifungal powders.
What is the prognosis for tinea pedis infection?
Prognosis. The type of tinea pedis infection and underlying conditions (eg, immunosuppression, diabetes) affect the prognosis; however, with appropriate treatment, the prognosis is generally good. Tinea pedis is not associated with significant mortality or morbidity.